Inlog voor medewerkers
Op dit moment hebben uitsluitend deurwaarders inloggegevens voor Mijn KBvG. Het is zaak dat ook medewerkers straks kunnen inloggen op het portaal, zodat ook zij daar straks aankondigingen kunnen invoeren. De kantoren zijn daarom verzocht om aan aan het bureau (een lijst met) de gegevens te verstrekken van de medewerkers die voor die kantoren de aankondigingen publiceren. Het gaat om de volgende gegevens:
1. Voornaam en achternaam medewerker
2. De kantoornummers waarvoor deze medewerker mag publiceren
3. Het zakelijke e-mailadres van de medewerker
Heeft jouw kantoororganisatie nog geen medewerkers doorgegeven waar een inlog voor moet worden aangemaakt, doe dat hier dan alsnog. Gerechtsdeurwaarders beschikken dus wél al over inloggegevens, het platform bevindt zich namelijk achter de inlog op Mijn KBvG.
Let op: de kantoren zijn zelf verantwoordelijk voor het actief melden aan het bureau van de KBvG als medewerkers uit dienst gaan, wij zullen de gebruiker dan verwijderen.
Het invoeren van een aankondiging
Achter de inlog op de website kunnen gebruikers navigeren naar Mijn KBvG. Daar komt de gebruiker terecht op de profielpagina waar een kantoor geselecteerd kan worden, de keuze is dan uit de kantoren die het bureau bij het aanmaken van de gebruiker heeft ingevoerd. Alle nieuw aan te maken aankondigingen worden nu automatisch op het geselecteerde kantoor gezet. Het is echter ook nog mogelijk dat kantoor in het invulformulier te wijzigen. In het menu rechts in beeld staat onderaan ‘Executieverkopen’. Als daarop wordt geklikt, kan vervolgens worden geklikt op de button ‘Nieuwe verkoop toevoegen’. Daarna verschijnt een formulier zoals bijgesloten. Verwerkte aankondigingen kunnen in dit portaal ook worden gewijzigd of verwijderd. Als een aankondiging wordt verwijderd verdwijnt deze uit het overzicht, maar het bureau van de KBvG beschikt nog wel over de verwijderde aankondigingen. Mocht men dus iets moeten terugzoeken, dan kan dat via het bureau.
Let op: kantoren zijn zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de aankondigingen.
Vanaf 27 maart 2023
Tot slot: kantoren kunnen vanaf maandag 27 maart 2023 gebruikmaken van de nieuwe functionaliteit. Dat betekent dus ook dat het bureau aankondigingen die dan nog per email worden aangeleverd in beginsel niet meer zal verwerken.